In de eerste fase werken we
aan het fundament

In de eerste fase gaan we in gesprek om elkaar beter te begrijpen. Zo proberen we de fundamenten van jouw bedrijf te achterhalen en de wensen en verwachtingen in kaart te brengen. We identificeren verbeterpunten, potentiële groeikansen en de waarden van jouw bedrijf.

Bureau Bont

Het begrijpen van jouw doelgroep is de sleutel tot succesvolle interactie.

We helpen om de doelgroep van jouw bedrijf te definiëren. Doormiddel van onderzoek en interviews met potentiële en bestaande klanten, ontwikkelen we een helder beeld van de waarden en de voorkeuren van de doelgroep. Met deze informatie creëren we een persona, die ons helpt om gericht te communiceren via verschillende kanalen. Met deze kennis brengen we de boodschap efficiënt over, omdat we weten wat er bij de doelgroep speelt.

Bureau Bont

Een juiste positionering is het verschil tussen een bedrijf dat over het hoofd wordt gezien en een bedrijf dat opvalt in de markt.

Met de kennis die we hebben opgedaan in het onderzoek gaan we bezig met de merkpositionering. Het omvat het bepalen van de unieke waarde propositie van het merk, de doelgroep waarop het merk zich richt, de concurrenten en hoe het merk zich onderscheidt van andere merken in de markt. Het doel van merkpositionering is om een duidelijke en onderscheidende positie voor het merk te creëren in de geest van de doelgroep, die kan bijdragen aan de interactie met de doelgroep.

Bureau Bont
Bureau Bont

Een merkpersoonlijkheid kan worden gezien als de identiteit van een merk, die het karakter en de waarden van het merk weerspiegelt.

Merkpersoonlijkheid of merkarchetype verwijst naar de menselijke eigenschappen en karakteristieken die aan een merk worden toegeschreven. Het gaat om het creëren van een uniek en herkenbaar karakter voor het merk, dat kan helpen bij verbale en visuele communicatie.

Merkimago is de perceptie die mensen hebben van een merk. Dit is gebaseerd op associaties, emoties en ervaringen. Het omvat niet alleen de feitelijke kenmerken en voordelen van het product of de dienst, maar ook de waarden en persoonlijkheid van het merk. Het merkimago kan invloed hebben op hoe consumenten denken en voelen over het merk en kan worden beïnvloed door verschillende factoren, zoals reclame, productkwaliteit, klantenservice en communicatie.

Een strategie bepalen zonder goed onderzoek is als een schip zonder kompas; je hebt misschien voor ogen waar je naartoe wilt maar zonder de juiste informatie zul je niet op jouw gewenste bestemming uitkomen.

Met de verkregen informatie uit het onderzoek, stellen we een strategie op. Samen bepalen we de richting en doelen voor de identiteit van jouw merk. We maken duidelijk hoe we de waarden van het bedrijf kunnen vertalen naar een verbale en visuele identiteit en welke middelen hiervoor het meest doeltreffend zijn.

Volgende fase
Fase 2
Logo
Identiteit
Art direction
Brandbook

Eerder hebben we het fundament gelegd voor de branding. In fase 2 zullen we beginnen met het creëren van de gereedschappen om verder te bouwen.