Tandprothetische praktijk
Bergsma
Persoonlijke en professionele zorg
Bij Bergsma Tandprothetische Praktijk staat persoonlijke en professionele zorg voorop. Bergsma is een eerstelijns zorginstelling, gespecialiseerd in het aanmeten en vervaardigen van alle uit de mond te nemen prothetische voorzieningen.
Een nieuwe locatie
Bergsma ging zich vestigen op een nieuwe locatie. Dit was uiteraard ook het perfecte moment voor een rebranding. Een nieuwe locatie gaat hand in hand met een eerste indruk bij de nieuwe doelgroep. Het is een doelgroep van 60+. Hier moest rekening mee worden gehouden in de communicatie.
Tijdloos kleurenpalet
De nieuwe identiteit hebben we doorvertaald naar verschillende on- en offline uitingen. Er is gekozen voor een tijdloos kleurenpalet met tinten van turquoise in combinatie met donkerblauw en veel wit. Dit is een mooie combinatie tussen een lichte primaire kleur en een donkere secundaire kleur. Zo wordt er een duidelijk contrast gecreëerd, die ervoor zorgt dat het goed leesbaar is.
Leesbare typografie
De doelgroep is veelal 60+. Daarom hebben we bij de typografie ook extra rekening gehouden met de leesbaarheid. We hebben een schreefloos lettertype gebruikt, waarbij de lettergrootte groter is dan gebruikelijk.