Branding en webdesign
Noorderlink
Opdrachtgever
Noorderlink)
Het netwerk voor jou, voor werk, voor het Noorden.
Noorderlink maakt en houdt de arbeidsmarkt in het Noorden aantrekkelijk. Ze geloven in verbinden. Ze stimuleren samenwerkingen tussen professionals en organisaties en helpen ze zich ontwikkelen.
De uitdaging: een inconsistente visuele identiteit.
Noorderlink is een dynamisch HR-netwerk dat verschillende sub-netwerken met elkaar verbindt. Hoewel het marketing- en communicatieteam zelfstandig communicatiemiddelen ontwikkelde, ontbrak er een eenduidige visuele identiteit. Door het ontbreken van duidelijke richtlijnen ontstond een inconsistente uitstraling en miste de huisstijl herkenbare elementen die de visuele identiteit konden versterken. Het kleurenpalet was niet helder gedefinieerd, waardoor uitingen onderling verschilden en de professionele uitstraling van het merk werd ondermijnd. Hierdoor leek het in de verschillende uitingen wel alsof het om verschillende bedrijven ging, terwijl het allemaal Noorderlink was.
)
)
)
Onze aanpak: een heldere visuele basis.
Om de visuele identiteit te versterken en versnippering te voorkomen, ontwikkelden we een huisstijlhandboek met richtlijnen voor logo, kleuren, typografie, fotografie en stijlelementen. Daarnaast maakten we templates voor efficiënte en consistente communicatie, waaronder:
Social media posts
Flyers en ander drukwerk
Presentatieslides
Een vaste lay-out voor presentaties
Deze tools besparen tijd en zorgen voor een uniforme uitstraling.
Het resultaat: een sterke, herkenbare merkidentiteit.
Noorderlink communiceert nu met een eenduidige, professionele uitstraling. Dankzij de templates werkt het team efficiënt zonder in te leveren op kwaliteit en consistentie.
)
)
)
Van visuele identiteit naar digitale merkervaring.
De website van Noorderlink sluit niet alleen naadloos aan bij de visuele identiteit, maar ook gebruiksvriendelijkheid is erg belangrijk voor de verschillende doelgroepen binnen het netwerk. Door de kernwaarden en visuele elementen strategisch door te voeren in het webdesign, hebben we een online platform gecreëerd dat de dynamiek en professionaliteit van Noorderlink weerspiegelt.
Overzicht in aanbod creëren met de nieuwe website.
Om verbinding en samenwerking te stimuleren, heeft Noorderlink ontzettend veel te bieden. Ze hebben verschillende netwerken en platformen, een uitgebreid leeraanbod, diverse evenementen en een groot vacatureplatform. Aan ons de taak om een website te ontwerpen waarop dit uitgebreide aanbod in één oogopslag te zien is.
)
)
Het nieuwe vacatureportaal
Met bijna duizend actuele vacatures heeft Noorderlink het meest complete overzicht van vacatures in Noord-Nederland. Al deze vacatures hebben veel verschillende eigenschappen. Om ervoor te zorgen dat de bezoeker snel de juiste vacature kan vinden, ontwikkelden wij een gebruikersvriendelijke en mobile-first filterstructuur.
)
)
)
Persoonlijkheid in het design
Door het samenvoegen van ronde vormen met heldere, kleurrijke en zachte tinten geven we de vernieuwde website van Noorderlink het menselijke en persoonlijke gevoel dat bij Noorderlink belangrijk is. De kleuren en de menselijke touch komen tevens terug in de vernieuwde fotografie.
)
)
)
)
)
)